2010-11-17 ? 00:06:34

Känner du kungen?

Vem är kung? Va ? ... Jag hörde inte riktigt? Sa du att jag var kung? Det stämmer! FAN VAD JAG ÄR KUNG!
Jag fick reda på tentan igår, egentligen var fredags den sista dagen med Jacob som lärare, men han kom en stund igår för att berätta vad vi fått för reslutat på tentan. Han satt ensam utanför klassrummet och ropade in alla eleverna var för sig. Jag kände på mig att jag inte skulle bli inkallad. Bara en känsla jag hade. Men jag tänkte inte mer på det.
Jag och en tjej i klassen började snacka om tentan, något alla andra i klassen också gjorde. Hur som helts, jag kände mig nervös. Jag antog att jag skulle få VG eftersom jag gjorde alla uppgiterna, men eftersom min lärare sa något i stil med "Jag har försökt rätta så rättvist som möjligt, gett avdrag på vissa uppgifter och så pga slarvfel".
Hahah uusch, jag kommer ihåg när man skulle göra matteprov i grundskolan och man trodde att det gick bra, men i själva verkert gick det åt helvete eftersom man gjort minst 100 slarvfel.
Den känslan hade jag då. Fyfan vad kasst det kändes.

Men där satt vi, gemförde våra uppgifter, hur vi löst saker och ting. Eftersom vi löst de flesta uppfifterna, speciellt de två sista - HELT OLIKA. Kändes det inte alls bra.
Som jag skrev innan, självklart glömde Jacob mig, han kom in i klassrummet och började snacka. Jag var tvungen och avbryta honom, jag hade inte fått reda på mitt reslutat. Han ursäktade sig och öppnade dokumentet med alla svaren.
Jag hade ont i magen, sjukt ont i magen. Tjejen i klassen, Johanna. Hon hade fått VG, 15 av 15. Alla poäng. Det kändes som jag skulle få ett G, G- på sin höjd.
"VG, 15 av 15 fick du." - Jag dog. Var de sant? Jag var tvungen och fråga Jacob igen, om han verkligen sa 15 av 15. Fan vad grym jag kände mig, fan vad grym jag är.

Jag är KUNG!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: